Wóz wyjazdowy, czterokołowy. Skrzynia wozu zbudowana z drewnianej ramy, wyplatanej prętami wikliny.

Podwozie.

Podwozie przednie – oś żelazna, prostokątna o długości 108 cm. Na niej umocowano ściągaczami żelaznymi i śrubami wąskie progi i ławkę. Na ławce kierownik z ozdobnymi kłonicami /kąt 60 st./, wzmocnionych żelaznymi podpórkami. Między progiem a ławką umocowano śnice drewniane z okuciami ozdobionymi snycerką (wzory charakterystyczne dla krakowskiego). Śnice zakończone podymą złożoną z dwóch zbitych desek. Między progiem a ławką umieszczona rozwora połączona sworzniem, zakończonym pod progiem śrubą. Rozwora połączona ze śnicami tylnymi klamrą żelazną. Podwozie tylne – oś żelazna, prostokątna długości 115 cm. Próg i ławka, połączone ściągaczami.

Urządzenie zaprzęgowe

Typowy wóz parokonny, nieprzystosowany do zaprzęgu jednokonnego w hołoblach. Dyszel z grubej gałęzi drzewa, okucie zwykłe. Na wpuście dyszlowym i progu umocowany skręt rozworowy wykonany z żelaznego płaskownika. Łuki skrętu są odpowiednio wygięte tworząc części koła, którego środkiem jest sworzeń skrętu.

Nadwozie – to całkowita skrzynia, o wymiarach: szerokość dennicy 47 cm, długość bokówek 243 cm, szerokość górnej krawędzi przodka i tyłka 97 cm. Dennica wykonana z dwóch desek i czterech wąskich deseczek, do których przymocowana skrzynia, tzw. „wasąg”. Skrzynia wozu zbudowana z drewnianych ram, pomalowanych na kolor brunatnawy, wykonanych z gałęzi drzewa, przypominających drabiny. Górne i dolne krawędzie okrągłe, do nich przymocowane szczeble pionowe (9 sztuk przy jednej bokówce), płaskie. Wasąg wyplatany z wikliny, pomalowany na kolor żółtawy. Plecenie wykonane techniką krzyżowo – żeberkową. Żeberka z prętów, a wątek wystrugany z dartego drewna. Na środku wozu z obu boków przymocowane żelazne stopnie do wchodzenia. Na skrzyni siedzenie z oparciem sprężynowe, zawieszane na pasach z przodu wozu. Hamulec umieszczony z przodu wozu po prawej stronie woźnicy, grzebieniowy, hamujący klockami obydwa koła tylne. Klocki wykonane z twardego drzewa. Nowszy typ hamulca grzebieniowego z przekładnią dla dźwigni.