W twórczości Mariny publiczność odgrywa coraz większą rolę, artystka nakłania widzów między innymi do poszerzania własnej percepcji i doświadczania faktu „nieistnienia czasu”. Mają temu służyć takie czynności jak, na przykład, Counting the Rice (Liczenie ryżu).

Praca liczenie ryżu znajduje się w dużym pomieszczeniu, wzdłuż którego stoi długi drewniany stół.  Jest nietypowy, blat ma po środku wgłębienie, które ciągnie się przez niemal całą jego długość. We wgłębieniu leżą ziarnka białego ryżu i czarnej soczewicy. Wzdłuż stołu, po jednej i po drugiej stronie stoją proste, drewniane ławki bez oparcia. Na pracę składają się również białe kartki i ołówki, słuchawki wygłaszające dźwięk, oraz szafki do przechowywania rzeczy.

Elementem pracy jest także instrukcja dla publiczności. Zgodnie z  tym regulaminem należy:

  • Umieścić torby, płaszcze, urządzenia elektroniczne i inne wartościowe rzeczy (takie jak zegarki, kamery i telefony) w jednej z szafek,
  • Przed rozpoczęciem liczenia założyć słuchawki, które wygłuszają inne dźwięki,
  • Usiąść i wziąć ze stołu garść ryżu i soczewicy,
  • Policzyć osobno ziarna ryżu i soczewicy, i zapisać wynik na kartce,
  • Kontynuować liczenie tak długo jak zechcemy.

Można też w każdej chwili przestać i odejść od stołu. Przed odejściem należy jedynie posprzątać po sobie. Kartkę z wynikami można zabrać ze sobą lub zostawić.

Jak tłumaczy artystka żyjemy w trudnym okresie, kiedy czas jest coraz więcej wart ze względu na to, że mamy go coraz mniej. Dlatego też chciałabym stworzyć publiczności możliwość doświadczenia pustki, czasu, przestrzeni, jasności i próżni, i refleksję nad nimi. Mam nadzieję, że w trakcie tego doświadczenia połączą się z teraźniejszością – ulotną chwilą tu i teraz.”