Mural przedstawia Mariana Rejewskiego, Jerzego Różyckiego i Henryka Zygalskiego, polskich matematyków-kryptologów, którzy dokonali złamania kodu niemieckiej maszyny szyfrującej Enigma. Pracowali w Biurze Szyfrów Sztabu Głównego Wojska Polskiego przy ul. Leśnej w Lesie Kabackim. Przed II wojną światową starano się tam odczytywać tajne depesze niemieckie. W roku 2000 trzej matematycy zostali pośmiertnie odznaczeni Krzyżem Wielkim Orderu Odrodzenia Polski.
Projektując mural, sięgnięto do fotografii trzech kryptologów. Poszczególnych bohaterów malowidła ukazano w półpostaci i umieszczono na pionowej płaszczyźnie w ten sposób, że wizerunek Mariana Rejewskiego znalazł się najwyżej i blisko prawego skraju obrazu; Jerzego Różyckiego wyobrażono nieco poniżej Rejewskiego i na lewo od niego, zaś Henryka Zygalskiego namalowano najniżej po prawej stronie muralu. Wszyscy trzej matematycy ubrani są w eleganckie marynarki i białe koszule. Rejewski i Zygalski noszą do nich krawaty, Różycki zaś ciemną muszkę.
Marian Rejewski ma owalną twarz, ciemne, krótkie, sczesane z czoła włosy i lekko odstające uszy. Nosi staroświeckie okulary o małych okrągłych szkłach i lekko się uśmiecha. Patrzy prosto na nas.
Jerzy Różycki został sportretowany jako bardzo młody człowiek o owalnej twarzy, ciemnych, patrzących w skupieniu oczach i miękkich, pełnych wargach. Czarne włosy ma krótko obcięte i zaczesane do tyłu.
Henryk Zygalski nosi okulary osadzone na wąskim orlim nosie. Policzki szczupłej twarzy ma nieco zapadnięte. Zaciska nieduże usta. Jego oczy za grubymi szkłami wydają się niewielkie.
Postacie matematyków wypełniają niemal całą przestrzeń muralu. Jedynie głowa Rejewskiego namalowana jest na tle jednolicie szarej ściany. Portrety uzupełniono o zapisane białą czcionką informacje o latach życia, miejscu pracy i największym osiągnięciu trzech kryptologów.
Malowidło zostało wykonane w technice wykorzystującej grafikę wektorową i niewielką liczbę wielokątów o jednolitej płaszczyźnie kolorystycznej.
Mural stanowi część projektu „Murale metra – pociąg do sztuki”. Projekt został sfinansowany ze środków budżetu partycypacyjnego.