Instalacja jest kontynuacją pracy dyplomowej artysty – „Portretu totalnego Karola Marksa”, która jawnie kpiła z idei marksizmu i postulatu tworzenia „sztuki zaangażowanej”. Pierwszy raz prezentowana była  w galerii Stowarzyszenia Historyków Sztuki w Warszawie w 1986 roku. W „Portrecie totalnym…” artysta stworzył „wzorzec” głowy Karola Marksa i wykorzystywał go niczym swój rozpoznawalny znak w późniejszych pracach. Ta śmiała krytyka idei komunistycznej wyznaczyła kierunek rozwoju twórczości artysty na blisko 10 lat. W „La rivoluzione siamo Noi”, pracy nawiązującej do dzieła Josepha Beuysa, pojawiają się gipsowe duplikaty głowy Marksa, wmontowane w różny sposób w stalowe stoły i postponujące jeszcze mocniej wizerunek wodza rewolucji. Częścią instalacji jest także praca „Galaktyka Marsa” (1986), tym razem z głową pomalowaną na czerwono, odrapaną i mieniącą się lampkami choinkowymi.

Krzysztof M. Bednarski

Urodził się w 1953 roku w Krakowie, mieszka i pracuje w Rzymie i Warszawie.

Rzeźbiarz, twórca obiektów i instalacji, performer. Studiował w ASP w Warszawie. Odlew głowy Marksa stosował wielokrotnie w swoich rzeźbach i instalacjach. Przez wykorzystanie portretu-symbolu pokazywał dewaluację ideologii socjalizmu. W latach 1976-1981 był związany z wrocławskim Teatrem Laboratorium Jerzego Grotowskiego, dla którego projektował plakaty. W latach 90. XX wieku prezentował duże aranżacje przestrzenne zwane Pasażami (m.in. „Pasaż Vision & Prayer” inspirowany poezją Dylana Thomasa, 1990). Bardzo ważne w twórczości Bednarskiego są inspiracje literackie. W swoich pracach podejmuje też niepozbawiony ironii dialog z Constantinem Brancusim, Josephem Beyusem, Danielem Spoerri. W 1994 roku wygrał konkurs na pomnik Federico Feliniego w Rimini.