Gabinet „Świat jutra” to malarska abstrakcja geometryczna, która precyzyjnie komponuje się z czarno-białym zdjęciem naklejonym na środku. Formą i treścią odwołuje się do wizji modernistycznych lat 30.
Przyklejone na środku płótna czarno-białe zdjęcie przedstawia Nowojorską Wystawę Światową z 1939 roku. Budynek uwieczniony na zdjęciu pełnił na wystawie funkcję Centrum Tematycznego. Kula nazwana Perisferą oryginalnie miała 56 m średnicy, a Iglica, czyli Trylon 212 m wysokości. W środku prezentowano wizję idealnego miasta przyszłości. Główną ideą Wielkiej Światowej Wystawy, której tytuł brzmiał „Świat Jutra”, było pokazanie najnowszych osiągnięć techniki, nauki i sztuki mimo trwającego kryzysu i coraz bardziej odczuwalnego widma nadchodzącej wojny. Zdjęcie pochodzi z książki „Ilustrowana historia II wojny światowej”, znalezionej przez artystkę w lobby jej domu. Czekała na zabranie w ramach wymiany sąsiedzkiej. Nowojorska fotografia zainspirowała Ostoyę do refleksji nad idealistycznym zapatrzeniem w lepszą przyszłość bez zważania na problemy teraźniejszości.
Gabinet to część cyklu Dawna rzeczowość, w którym Ostoya odnosi się do nurtu sztuki weimarskiej i zaangażowania artystów w sytuację społeczno-polityczną kraju. Artystka opiera się na teorii polityczności sztuki. Wykorzystując obiekty przypadkowo znalezione zwraca uwagę na powtarzalność historii i nieuchronność kolejnej katastrofy. Odwołując się do tradycji kolażu, na nowo przywraca znaczenie tej technice, która umożliwia niekonwencjonalne zestawienia wizualne i znaczeniowe.