Emile Gallé był jednym z najsłynniejszych przedstawicieli secesji. Był wszechstronnie wykształcony: studiował filozofię, botanikę, rzeźbę i rysunek. Rzemiosłem zainteresował się dzięki ojcu, który zajmował się tworzeniem luksusowych fajansów i mebli. W 1874 r. Émile Gallé ostatecznie przejął rodzinną firmę w Nancy i skupił się na produkcji szkła artystycznego. Wkrótce – między innymi dzięki jego działalności – Nancy stało się jednym z najważniejszych ośrodków secesji.

Najbardziej typowe wyroby Gallégo dekorowane są motywami roślinnymi – zgodnie z botanicznym wykształceniem projektanta. Eksperymentując z różnymi metodami obróbki szkła Gallé doszedł do charakterystycznej dla siebie techniki: wykorzystywał szkło wielowarstwowe w różnych kolorach, które następnie było nacinane, szlifowane albo trawione w celu odsłonięcia kolejnych warstw. Często motyw dekoracyjny jest ciemny, wypukły i gładki w kontraście do jaśniejszego, matowego tła. Ogromna popularność manufaktury skłoniła Gallégo do uruchomienia produkcji maszynowej i powierzenia części projektów współpracownikom, co nie zawsze dobrze wpływało na jakość wyrobów.

 

Misa z kolekcji Pałacu Herbsta jest szklana i umieszczona na niskiej, szerokiej stopce. Stopa wykonana jest z czarnego szkła. Czasza jest ze szkła mlecznego. Dekoruje ją brązowa gałąź z liśćmi koloru ciemnozielonego i brązowego. Liście sią podłużne i ząbkowane.  Gałąź ma swój początek przy stopie, oplata niemal całą czarę na 2/3 jej wysokości. Między jej początkiem a końcem znajduje się napis: Galle. Od głównej gałęzi odchodzą nieco cieńsze gałązki. Każda ma po kilka owalnych ciemnych owoców. Zwisają w kierunku stopy naczynia.