Prostokątna pozioma płyta przedstawia byka biegnącego lub skaczącego w prawą stronę. Przypomina wyglądem malunek naskalny wykonany przez praczłowieka i przedstawia byka.  Byk ma żywy czerwony kolor, przypominający żarzące się węgle. Kojarzy się z ciepłem, gorącem.

Rzeźba przypomina byka w abstrakcyjnym przedstawieniu. Poszczególne części jego ciała mają między sobą niewielkie przerwy, nie są połączone. Ponadto są one kanciaste, jak gdyby jego sylwetka została sprowadzona do podstawowych kształtów. Ogon byka przypomina kształtem kokardę lub wiatrak.

Byk otoczony jest także odłamkami w kolorze jego ciała, które mogą być częściami jego sylwetki. Rzeźba kojarzy się z przedstawieniem zodiakalnego byka na tle nieba z gwiazdami.

Zwierzę jest widoczne z prawego boku,  ale odwraca rogaty łeb w stronę widza. Muskularna sylwetka byka o ceglastym kolorze odcina się wyraźnie od granatowego nieregularnego tła. Całość jest obwiedziona srebrzysto szarą ramą zamykającą prostokąt.

Sylwetka zwierzęcia jest gładka w dotyku, a otaczające je tło jest szorstkie. Rzeźba składa się z połączonych ze sobą dwóch płyt, których połączenie jest łatwo wyczuwalne.

Płyta została wykonana przez małżeństwo krakowskich ceramików Helenę i Romana Hussarskich techniką piropiktury. Słowo piropiktura pochodzi od greckiego słowa pyr znaczącego ogień i łacińskiego słowa pictura znaczącego malowidło. Jest to dekoracyjna technika ceramiczna, polegająca na nanoszeniu płynnego szkliwa ceramicznego na powierzchnię rozgrzaną do wysokiej temperatury. Została opracowana i opatentowana w latach 50. XX wieku przez Helenę i Romana Hussarskich.