Wykonane nocą zdjęcie pochodzi z fotoreportażu dokumentującego budowę osiedla Stegny w Warszawie. Powstało prawdopodobnie dla ilustrowanego tygodnika polityczno-informacyjnego „Perspektywy”. Zdebiak pracował dla niego w latach 1973-77.

Zdjęcie przedstawia blok w budowie oraz dźwig, uchwycone w tak zwanej żabiej perspektywie, czyli od dołu ku górze.

Blok z wielkiej płyty wypełnia dolną część fotografii. Budynek ma płaską fasadę z rzędami prostokątnych okien. Niektóre partie bloku są wysunięte do przodu, a inne nieco cofnięte, co sprawia, że linia najwyższego piętra rysuje się na tle nieba ostrym  zygzakiem. Przed blokiem po prawej stronie stoi wysoki dźwig. Sięga daleko powyżej krawędzi budynku, a jego poziome ramię przecina kadr w jednej trzeciej długości, licząc od góry.

Za sprawą długiego czasu  naświetlania, sylwetka dźwigu jest rozmyta, jakby nieco nierealna. Fasada budynku pozostała ostra, podczas gdy drobne, powolne ruchy maszyny, rozłożone w czasie, zdynamizowały kompozycję.

Mamy tu do czynienia z grą formami – masywna bryła bloku kontrastuje z koronkową, zamazaną konstrukcją dźwigu. Zdebiak nawiązał tą fotografią do kompozycyjnych, awangardowych  rozwiązań z międzywojnia – zwłaszcza poprzez zastosowanie nietypowej perspektywy,  która monumentalizuje budynek. Zdjęcie to ujmuje proces budowania inaczej niż zazwyczaj ukazywano go na typowych fotografiach socrealistycznych. Kształty i proporcje były na nich łatwiejsze do odczytania, a zniekształcenia i rozmycia nie występowały.